Saknaden är stor

Jag saknar hästen som är busig, dryg, envis och helt underbar...jag saknar Jerkan jätte mycket! Jag drömmer om henne jämt nuförtiden. Det vackraste lilla kallblod man kan tänka sig. Jag har aldrig förr kännt mig så säker på en häst som Jerkan, inte en enda! hon är den bästa hästen som existerar och ingen häst kommer kunna ta hennes plats, hon betyder så mycket för mig  :') <3

För ungefär ett år sedan så red jag Jerkan jämt och vi hade det jättemysigt och skoj tillsammans, Jag började lära henna att gå i kort galopp, förut så rusade hon bara mest :) Vi tränade nästan varje dag och det gick bara bätte coh bättre...men sedan fick hon ont i ryggen och jag kunde inte rida henne :( Hon som äger henne skullle träna upp hennes rygg och så att hon kunde gå i bättre form. Så med tiden så blev det att jag nästan aldrig var där som förr. Skolan tog också tid och jag hade massat annat också, Men nu så saknar jag det, jag saknar henne så fruktansvärt mycket!

Jerkan är nu borta på betäckning, kommer inte riktigt ihåg vart nånstans hon är men men, Hoppas allt går bra och att hon kommer hem med bebis i magen :) Jag hoppas mycket på att få sätta igång henne igen, börja skritta henne. Det var ju trots allt jättelängesen jag red, säkert 7 månader sen och jag saknar det så GRYMT mycket. Jag skulle dock aldrig kunna ha henne på heltid igen som jag hade för mesta dels förut, det har jag inte tid med längre tyvärr :(
Men att ta hand om henne och rida några dagar i veckan skulle inte sitta fel alls! :)

Nu får plutt Jerkan ta och komma hem, jag saknar henne! <3

/ Mikaela





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0