2 jan

Alltså shit hahaha vilken dag det har varit! jag har varit ute hela dagen...

Jag ställde klockan för jag skulle följa med Amanda till stallet och rida hennes medryttarhäst Liptus. Kändes mcket väl att jag inte ridit på ett bra tag haha, men det gick väl skapligt. inte bra och inte dåligt direkt. Efter jag ridti gick vi upp i stallet fixade och slängde ut han i hagen igen,nu var det amandas tur att hoppa upp på hästen Mayday som sägs ha värsta dampen haha. Inann vi tog in han så gick Amanda ut och rökte, förhoppningsvis hennes sista cigg för hon har sagt att hon ska sluta, bra det amanda :) (Y)

När vi väl stod där så ringde mamma:

-Jag ska åka till Peter snart för susanna har ju fyllt år och vi skulle komma idag
-Va men faaaan var det idag?
-ja det var det, ska du med eller?
-Hmm jaa jag måste för jag har lovat Suss det.
-Bra kommer och hämtar dig nu då.
-Ah gör det Hejdå.
-Hejdå

Jahapp och där stod jag och hade glömt bort att vi skulle dit, shit och jag hade seriöst hur mycket som helst att göra innan jag var färdig med allt. Så när mamma väl hämtade mig så sa jag att jag inte skulle följa med och hon skulle säga till Suss att jag skulle komma en annan dag :) Förlåt Suss men kommer en annan dag kan du ge dig på! :)

Hur som helst, åkte med hem, åt pannkaka i racer fart,drog på mig mer kläder, tog med 2 st pannkakor till Amanda, och gick till stallet :) Träffade amadna på stallgången där hon stod med Mayday i gången. Amanda blev överlycklig när jag kom med pannkaka, hon älskar det haha :D Så Mayday fick gott och väl vänta medans jag och Amadna sökte värme i sadelkammaren när hon skulle äta ;) Ut igen efter det och gjorde iordning Mayday för en liten ridtur. Det var mening att hon skulle rida i ridhuset men det var tydligen hundträning där så hon fick vara ute..Kallt som satan var det, på morgonen när jag gick upp var det -8 och det var väl okej...Och på kvällen var det -17...Där ute stod jag och höll på att frysa ihjäl medan jag kikade på Amanda..Mayday är grymt stor 1,75 GIGANTISK häst haha. Skritt oich trav gick bra utan damp, men när hon började gallopera så kom väldens bocksprång, Amanda höll på att flyga av men klarde sig. Det var så himmla kallt att rida då så att vi gick upp till stallet igen bara efter ca 20 minuter. nej MayDay var ingen häst för Amdna sa hon, och det kan jag förstå, jag skulle aldrig sätta mig på honon ;) Upp till stallet fixade det sisa, sen kom Amandas mamma och hämtade oss, hon släppte av mig hemma. Nu var det bara att vänta till mamma kom hem för jag skulle till nästa stall i denna kyla!

kl var 5 när jag kom hem och hästarna brukar gå in vid 6..så jag var stressad som fan, hade 2 hästar att hinna med! så satt med ytterkläderna på mig till mamma kom hem ca 17.50, FORT SOM BARA DEN till stallet sen haha :) Som tur var hade ingen släppt in hästarna än, kajsa var i stallet å vi hjälptes åt för att hinna med allt :)
Sen var det bara att gå hem sen....mamma ville hämta mig men jag vägrade, jag skulle GÅ! Och det gjorde jag också...tog sällskap med Kajsa till hon svängde av hemmåt. Pratade om allt mellan himmel och jord på den biten, allt från vildsvin till körkort ;)

sista biten innan man kommer till Lerbäcken är en grusväg med skog på båda sidorna, så det är väldigt mörkt att gå den vägen på kvällen! När jag nästan hade kommit ut ur skogen så hör ahg något som prasslar till i skogen..och rädd som jag är när jag går själv genom en skog så sprang jag fort som faaann en bit utan att kolla bakåt haha, men ingenting var efter mig som tur var. när jag kom innanför dörren var jag svettig som en gris, men trots det så var liten bit av håret is och lika mina ögonfransar haha :)

In i duschen, äta kvällsmat och nu sitter jag här...woohoo vilken dag! Varit aktiv hela dagen, och ute helaaaaaaaaa dagen! Nästan stolt över mig själv. Så ikväll ska jag sova hur skönt som helst och ingen ska få väcka mig. När jag väl vaknar imonn så är det sisat dagen för mig att ta de 2 hästar jag haft sen torsdag. Ska gå till stallet och hem, duktiga jag! :D Sen blir det vara med Moa, kanske åka till stallet i Halvars, få se hur det blir....och imonn har jag bestämt att vi ska käka tacos ;) Jaa gus så jag skriver! haha Men nu är jag färdig! :)


/ Mikaela

Kommentarer
Postat av: Saadet

kolla http://designadinblogg.se Där lärde jag mig allt :)



Har lagt till dig på bloglovin nu, lägg till mig du också :)

2010-01-03 @ 14:12:04
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0